Samordningsrabatter / Grupprabatter
Givetvis finns det rabatter att ta del av om man är fler än ett hushåll som ska lägga om sitt papptak. Vill gärna dra en liten förklaring kring detta och hur det fungerar med samordningsrabatter gällande tak. Ett tak kostar vad ett tak kostar oavsett om det är 1 tak eller 20 tak. Materialet kostar det samma för oss i inköp oavsett om det är ett hus eller tre hus. Även arbetstiden som är den dyra delen blir inte mycket kortare per hustak för att det står tre hus i samma område. Men priset blir såklart bättre om du får med dig grannen eller kanske en hel radhus länga? och här är anledningarna till varför det blir lönsammare att vara fler än ett hushåll vid beställning av tex en omläggning.
- Förarbetet för säljaren blir lättare, kanske räcker att måtta ett av taken tex om alla som ska ha offert har likadana tak. Det blir ingen åktid för säljaren mellan husen, då de tex ligger intill varandra.
- Kostnad för logistik minskar. Samma lastbil kör ut materialet till samtliga hushåll, samt en och samma kranbil kan användas när man lyfter upp på alla taken samtidigt.
- Administrativt arbete som mängdning, beställning av plåtar .m.m blir lättare
- Hantering och bortforsling av sopor kan delas på.
- Arbetskostnad påverkas i den mån att man slipper på och avetableringar, samt sitter taken ihop är det ju såklart lättare med läggningen av en hel radhuslänga i jämförelse med en ensam i mitten.
Hur mycket blir rabatten för att ni är fler tak?
Det berår på hur många tak ni samlat ihop och hur stora taken är. Men räkna med tusenlappar i besparning per hushåll om ni är fler än ett hushåll som beställer ett komplett nytt tak. Vad rabatten består av och hur mycket den är står tydligt förklarat i din offert. I din offert från Proffstak är det alltid tydligt vad som är vad. Vad de olika produkterna för ditt tak kostar i material och vad de kostar att montera, vad den totala arbetskostnaden blir som du får ROT-avdrag på. Känns någonting i offerten otydligt när du får den på mailen förklarar vi den gärna steg för steg i telefon. Vi är mån om att våra kunder ska känna sig trygga och medvetna om vad det är de köper av oss.